Facilitati fiscale

,,Cinstește-i pe bătrâni, căci și tu vei fi batran!,,
 Facilitati fiscale

Având în vedere ultimele modificări legislative în cazul sponsorizărilor efectuate către entități persoane juridice fără scop lucrativ se acordă celor care efectuează astfel de sponsorizări reducerea bazei impozabile cu echivalentul sponsorizărilor. Prin urmare, limita în care se scad aceste cheltuieli se stabilește în funcție de cea mai mică dintre celor două valori:

– valoarea calculată prin aplicarea a 0,75% la cifra de afaceri

sau

– valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit.

Deci, pentru acordarea facilităţii fiscale, se calculează, atât 0,75% la cifra de afaceri, cât și 20% din impozitul pe profit datorat, după care se compară aceste sume, facilitatea fiscală fiind la nivelul valorii minime dintre acestea.

În cazul în care sponsorizarea este mai mare decât limita în care se reduce impozitul pe profit, diferența poate fi dedusă din impozitul pe profit în următorii 7 ani consecutivi;

Prin încheierea unui contract de sponsorizare veți beneficia de aceste facilități doar completând o declarație informativă aferentă anului în care ați înregistrat aceste cheltuieli de sponsorizare. – formularul  ANAF nr. 107.

Prin efectuarea sponsorizării, pe lângă facilitățile fiscale acordate mai există și alte beneficii întrucât, potrivit legii, sponsorul sau beneficiarul are dreptul să aducă la cunostința publicului sponsorizarea prin promovarea numelui, a mărcii sau a imaginii sponsorului, în mod gratuit. Astfel vă puteți bucura de:

– Un mod eficent de a vă face cunoscut numele companiei, pentru care nu este nevoie de o alocare suplimentara de resurse umane și timp.

– Îmbunătățirea imaginii  companiei, a prestigiului si a credibilității prin sponsorizarea unor activități sociale cu impact asupra zonei în care vă desfășurați activitatea.

– Promovarea companiei pe piețe noi la nivel local și național.

– Responsabilitate socială și implicarea companiei în acțiuni umanitare pentru susținerea unor cauze de interes pentru întreaga comunitate.

– Asocierea companiei cu programe sociale, culturale, educaționale etc.